واکنش‌ مراجع تقلید به شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه پیش‌بینی قانون اساسی برای شرایط فقدان رئیس جمهور غروب خادم‌الرضا (ع) در شب طلوع خورشید هشتم  عراقچی: در شوک خبر شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه هستم + فیلم پلیس فتا در مورد رصد فضای مجازی و برخورد با شایعات مرتبط با شهادت رئیس جمهوری بیانیه داد سرپرست وزارت امور خارجه چگونه انتخاب می‌شود؟ طحان نظیف: در صورت فقدان رئیس جمهور مراتب قانونی طی خواهد شد + فیلم ویدئو| امروز نوبت کشیک خدمتی شهید رئیس‌جمهور در حرم امام رضا (ع) بود رئیس جمعیت هلال احمر: اجساد مطهر در حال انتقال به معراج شهدای تبریز است + ویدئو در پی شهادت رئیس جمهور ایران، پاکستان عزای عمومی اعلام کرد فردا (۱ خرداد ماه) جلسه علنی مجلس تشکیل نمی‌شود اسامی شهدای خلبان و فنی هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه اعلام شد + عکس جنبش حماس درگذشت رئیس جمهور و وزیر خارجه را تسلیت گفت مخبر در صورت موافقت رهبری وظایف رئیس‌جمهور را انجام می‌دهد جلسه فوق‌العاده هیئت دولت در پی شهادت رییس جمهور + بیانیه واکنش‌های جهانی به شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه رئیسی در آخرین دیدارش با مردم چه گفت؟ + فیلم پیام تسلیت مقامات و شخصیت‌ها برای شهادت رئیس جمهور و هیات همراه رهبر اکثریت سنای آمریکا: شواهدى از خرابکارى در سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران نیست
سرخط خبرها

تصویب استفساریه رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری| سازمان سنجش دیگر به تخلفات دانشجویان نمی‌تواند رسیدگی کند

  • کد خبر: ۱۲۲۴۲۲
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
تصویب استفساریه رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری| سازمان سنجش دیگر به تخلفات دانشجویان نمی‌تواند رسیدگی کند
نمایندگان مردم در مجلس با طرح استفساریه قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری موافقت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه اول شهریورماه) مجلس در جریان بررسی طرح استفساریه ماده (۱۱) قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری، با کلیات و جزئیات این استفساریه با ۱۴۸ رأی موافق، ۴۱ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر این اساس رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات متن استفساریه را بدین شرح قرائت کرد:

آیا کلمه «داوطلب» در ماده (۱۱) قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری مصوب ۱۳۸۴/۷/۶ شامل افراد پذیرفته شده نهایی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی می‌شود؟

پاسخ:

خیر، کلمه «داوطب» در ماده (۱۱) قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری مصوب ۱۳۸۴/۷/۶ شامل افراد پذیرفته شده نهایی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نمی‌شود.

محمدرضا صباغیان بافقی در مخالفت با این طرح استفساریه با بیان اینکه در صورت حذف کلمه داوطلب ماده ۱۱ قانون بلااثر می‌ماند، گفت: ماده ۱۱ قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری به درستی و به صورت دقیق حق اعتراض برای داوطلبان را پیش بینی کرده، ولی با این استفساریه در قالب دفاع از دانش آموز، حق دانش آموزان ضایع می‌شود و راه برای هرگونه سوءاستفاده باز خواهد شد.

محمدعلی زنجانی حسنلویی موافق این استفساریه نیز ضمن اظهار تعجب از اظهارات مخالف عنوان کرد: منظور از این استفساریه این است که داوطلب کسی است که هنوز وارد دانشگاه نشده است و تا آن زمان می‌توان به تخلفات وی رسیدگی کرد، اما وقتی داوطلب وارد دانشگاه می‌شود و برای زندگی خود برنامه ریزی می‌کند، نباید با آبروی او بازی کرد. در حال حاضر به دلیل واضح نبودن قانون و نبود چنین استفساریه‌ای برخی از قانون سوءاستفاده کرده و با آبروی افراد در زمان دانشجویی بازی می‌کنند که حتی منجر به مهاجرت و بعضاً خودکشی دانشجو نیز شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->